آشپزی راحت با زنگ آشپزی من

کیک اسفنجی

1392/12/6 19:50
نویسنده : خاطره
4,685 بازدید
اشتراک گذاری

کیک اسفنجی

کیک اسفنجی

 

کیک اسفنجی 

دستور کیک اسفنجی کیک اسفنجی:

این کیک نسبت به بقیه کیک های اسفنجی راحت تره و خیلی هم خوب می شه.کسایی که می خوان کیک تولد رو یاد بگیرن از همین جا شروع کنن.

 

مواد لازم:

تخم مرغ 6 عدد

آرد 2 پیمانه-1 قاشق سوپخوری یا 225 گرم

شکر 1پ+1قاشق سوپخوری یا 220 گرم

وانیل کمی

بیکینگ پودر 1و نیم قاشق چایخوری(BP)

آب جوش 2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه:

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.قالب گرد 25 سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید.آرد و (BP) را

با هم الک می کنیم تخم مرغ ها را با هم زن برقی می زنیم تا سفید و پوک شود.سپس شکر را "به

تدریج"اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم بزنید .در نهایت آب جوش و آرد الک شده را اضافه

کرده و به طور دورانی با هم مخلوط کنید و درون قالب ریخته به مدت 25 دقیقه در فر قرار دهید

من این موادو نصف میکنم تو قالب گرد 20 سانتی میریزم

 

کیک اسفنجی

(متاسفانه منبع این کیک عالی رو ندارم خیلی وقت پیش یادداشت کرده بودم)

**من کلا مواد رو نصف می کنم و یه کیک برای حدود 5-6 نفر بهم میده

**وقتی پخت کیک رو دو لایه می کنم و بینش خامه فرم گرفته و آناناس و گردوی خرد شده میریزم

**خامه فرم گرفته هم یا اماده از سوپر می خرم مارک "بن سا " یا پودر خامه می خرم مارک "دکتر اتکر"

نوش جان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

لنا
7 اسفند 92 12:17
خاطره خدا بهت جرات داده ما میایم از اینا درست نکنی
خاطره
پاسخ
عزيزمي تشريف بياريد هرچي دوست داريد براتون ميدرستم عسيسم
راحله
12 اسفند 92 16:47
مرسیییییییییی خاره ره جونم
خاطره
پاسخ
راحله
12 اسفند 92 16:56
خاطی جونم اینو نفهمیدم : آرد 2 پیمانه-1 قاشق سوپخوری یا 225 گرم
خاطره
پاسخ
با ترازو ٢٢٥ گرم... با پيمانه: ٢پيمانه ارد بر ميداري بعد از روش يه قاشق سوپخوري ارد كم مي كني
راحله
12 اسفند 92 16:57
اینم نفهمیدم انگار جای نوشته هات قاطی شده . آره ؟؟؟؟ شکر 1پ+1قاشق سوپخوری یا 220 گرم
خاطره
پاسخ
راحله جونم يعني شكر يك پيمانه بعلاوه يك قاشق سوپ خوري كه ميشه٢٢٠ گرم! اگه ترازو داري ٢٢٠ گرم بذار اگه پيمانه داري با پيمانه ...
راحله
7 خرداد 93 11:25
مرسی قربونت برم لطف کردی
خاطره
پاسخ