آشپزی راحت با زنگ آشپزی من

کیک رولت

1393/5/31 16:55
نویسنده : خاطره
5,141 بازدید
اشتراک گذاری

کیک رولت

پختن یک رولت خوب رو با دستور عالی تجربه کنید آرام

رولت

 

مواد لازم:

تخم مرغ        4 عدد

آرد                 سه چهارم پیمانه

شکر             سه چهارم پیمانه

بیکینگ پودر   یک دوم قاشق چایخوری

وانیل          یک دوم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

همه مواد به جز آرد رو بریزید تو کاسه ( حتی بیکینگ پودر) و با همزن با سرعت بالا حدود 5 دقیقه هم بزنید

تا حجمش دوبرابر بشه و تقریبا سفید رنگ بشه حالا وقتشه آرد رو اضافه کنید ..ارد رو اضافه کنید و خوب هم بزنید

کف قالب 30* 40 ( سینی من کمی کوچیکتر بود بهتره همین اندازه گفته شده باشه )رو کاغذ روغنی بندازید  و از

مایع داخلش بریزیدو داخل فر که 15 دقیقه قبل با دمای 200 درجه روشن کردید بذارید(طبقه وسط فر)  حدود 8تا 12 دقیقه زمان بدید فقط حواستون باشه که زود میسوزه

رولت

وقتی پخت و از فر خارجش کردید یه پارچه نخی بزارید روش و اجازه بدید تا خنک بشه( من خیلی کم نم دارش کردم) 5 دقیقه به همون حالت بمونه تا خنک بشه

بعد قالب رو بر می گردونیم تا کیک روی پارچه قرار بگیره حالا با دقت کاغذ روغنی رو ازش جدا کنید

و با کمک پارچه زیرش رولش کنید و بذارید تا کاملا خنک بشه

حالا خامه رو حاضر می کنیم ( من از خامه قنادی بن سا استفاده کردم ) بعد کیک رو باز می کنیم و خامه رو بینش

میذاریم و دوباره رول می کنیم و با کاغذ روغنی دورش رو می بندیم و میذاریم یخچال و چند ساعت زمان میدیم

(می تونید همراه خامه گردوی خرد شده یا موز و آناناس هم اضافه کنید)

رولت

برای تزیین من از گاناش استفاده کردم

نصف قوطی خامه صورتی رو به شیوه بن ماری کاملا گرم کردم و 150 گرم شکلات خرد شده ریختم توش بنا به ذایقتون میتونید شکلات تلخ یا شیرین استفاده کنید

رولت

موفق باشید و نوش جان

رولت

با کمک از دوست خوبم مریم بانو از سایت :  chefartist.ir

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

راحله
2 شهریور 93 8:45
عزیزم تبریک فوق العاده است
خاطره
پاسخ
ممنون خانمی