آشپزی راحت با زنگ آشپزی من

ژله رولی

1392/11/6 22:27
نویسنده : خاطره
4,878 بازدید
اشتراک گذاری

ژله رولی

ژله رولی

 

ژله رولی 

ژله رولی اصلی با مارشمارلو یا پف پفیه که من تجربه اش رو دارم! عکس پایین سمت راست هم همونه

ولی اب کردن مارشمارلو انقدر هم راحت نبود که نوشته بودن! اول روی حرارت غیرمستقیم گذاشتم بعد

داخل ماکروفر ... اما مجبور شدم از همزن استفاده کنم... تا اینکه دستور جدید با بستنی رو دیدم که

خیلی عالی تر و راحت تر بود حتما امتحان کنید:)

 

مواد لازم:

ژله در رنگ دلخواه                             یک بسته

آب جوش                                        یک لیوان

بستنی وانیلی                                یک دوم لیوان

 

طرز تهیه :

ژله رو با آب جوش مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم.

 برای اینکه ژله ته نشین نشه می تونیم از روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) استفاده کنیم و یا 30ثانیه

بذاریم ماکروفر.

 بعد بستنی رو اضافه کنیم.

آروم بستنی رو با ژله مخلوط کنیم . همینکه بستنی آب شد کافیه. زیاد هم نمیزنیم که کف روش

از بین نره. 

یه پیرکس مستطیل حدود 20*30 انتخاب می کنیم و روش سلفون می کشیم. حالا ژله رو می ریزیم

داخلش و برای 45 دقیقه می ذاریم داخل یخچال.

حالا نوارهایی به عرض دو سانت برش می زنیم

آروم شروع به رول کردنش می کنیم و باز می ذاریم  داخل یخچال .

 نکته : اگه زودتر از بسته شدن ژله اونو از یخچال برداریم ممکنه ترک بخوره ...ابعاد ظرف هم مهمه نباید

قطر ژله خیلی ضخیم و یا خیلی نازک بشه

می تونید با رنگهای مختلف ژله امتحانش کنید

نوش جان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)